23948sdkhjf

Elgiganten moderniserar i Göteborg

Två Elgiganten-varuhus i Göteborg, det på Backaplan och det i Nordstan nyinvigs i dag. Bredare sortiment och en fräschare butikslayout ska göra det lättare för kunderna att hitta
Elgiganten skriver i ett pressmeddelande att båda varuhusen har uppgraderats med det nya service- och tjänstekonceptet KnowHow, som omfattar bland annat hemleverans och installation, förinstallation av inköpta produkter, molntjänster, dataöverföring från mobiler, reparationer, trygghetsavtal och service. I konceptet ingår även vidareutbildning och certifiering av alla medarbetare för att de ska kunna erbjuda service och hjälp med helhetslösningar för det digitala hemmet.

Elgiganten på Backaplan har även fått två nytillskott, köksutställningar med försäljning av Epoq-kök och ett företagscenter med specialutbildad personal och service för företagskunder.
I Nordstan har sortimentet anpassats efter den urbana kunden.

– Varuhuset i Nordstan och dess kunder befinner sig på många sätt i händelsernas centrum. Här är efterfrågan på ny teknik och lösningar för det digitala hemmet och kontoret extra påtaglig och det har vi tagit hänsyn till med förhoppning att kunna överträffa kundernas högt ställda förväntningar både gällande utbud och service, säger Niclas Eriksson i pressmeddelandet.

På Elgigantenvaruhuset i Nordstan finna inte plats för stora vitvaror och Epoq-kök, medan utbudet av TV, bärbara datorer och surfplattor har blivit större. Där finns också en ny tele-avdelning. Varuhuset har även uppgraderats enligt Apples nya butikskoncept för shop-in-shop med större möjlighet för kunden att testa produkterna. Här finns även specialutbildad personal för rådgivning och kundanpassade lösningar för det digitala hemmet och kontoret.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.082