23948sdkhjf

VM-effekt hos Elgiganten

Fotboll ska tydligen avnjutas på rejält stor skärm. Månaden innan VM-premiären har Elgigantens tv-försäljning ökat med 40 procent. Och det är de riktigt stora skärmarna som ökar mest.
När det börjar dra ihop sig till fotbolls-VM märks det hos Elgiganten.
Försäljningen av skärmar från 50 tum och uppåt har ökat med 200 procent, och skärmar från 60 tum har ökat med hela 657 procent.
– Det är en tydlig trend vi ser, svenskarna vill ha en allt större tv i vardagsrummet och de väljer också att investera lite mer för att få rätt funktionalitet. Den ska vara stor, men också smart. Ökningen för skärmar från 60 tum och uppåt är ändå anmärkningsvärt stor. Även om det är en förväntad utveckling som följer trenden, så kan den plötsliga ökningen bäst förklaras med att kunderna nu väljer att investera i en riktigt stor TV för bästa möjliga fotbollsupplevelse under VM, säger Magnus Dahg , försäljningschef för Ljud och bild hos kedjan.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063