Streetwearbutik utökar e-handeln
Caliroots e-handel har hjälpt butiken att bli ett internationellt välkänt butikskoncept. Med ny plattform väntas ytterligare tillväxt, främst i Europa och marknader som Frankrike, Tyskland, Italien och Nederländerna.
En förutsättning för framgångsrik nätförsäljning är en lokalanpassad butik där köpupplevelsen ändras beroende på land är en förutsättning. Snart lanseras en mobilversion.
- Caliroots är ett bra exempel på hur ett företag kan växa med ett välpositionerat butikskoncept och hög produktkännedom; det skapar en butiksidentitet som kunderna kommer ihåg och vill förknippas med. Butiken drivs av dedikerade personer som vet vad de gör. Det ger oss som bygger butiken väldigt bra förutsättningar att paketera detta på nätet och det har bevisligen fungerat, säger Moon-Suck , vd för Panagora som byggt den nya webbutiken.
Caliroots.com baseras på de tre fysiska butiker som företaget har i Stockholm: originalbutiken Caliroots som fokuserar på streetwear och lite yngre kunder, SFD Sneakers som är inriktade på skor och C-Store som har premiumprodukter för den något äldre kunden.
/habit.se PH