23948sdkhjf

Streetwearbutik utökar e-handeln

Caliroots e-handel har hjälpt butiken att bli ett internationellt välkänt butikskoncept. Med ny plattform väntas ytterligare tillväxt, främst i Europa och marknader som Frankrike, Tyskland, Italien och Nederländerna.
Caliroots lanserar ny e-handelsplattform som hjälpa företaget till ytterligare tillväxt i framförallt Europa. Starkast tillväxt har företaget, som säljer till 70 länder, i Frankrike, Tyskland, Nederländerna och i de nordiska grannländerna. Störst försäljning sker utanför Sverige och företaget har haft en god utveckling under de tio år som nätbutiken funnits.
En förutsättning för framgångsrik nätförsäljning är en lokalanpassad butik där köpupplevelsen ändras beroende på land är en förutsättning. Snart lanseras en mobilversion.

- Caliroots är ett bra exempel på hur ett företag kan växa med ett välpositionerat butikskoncept och hög produktkännedom; det skapar en butiksidentitet som kunderna kommer ihåg och vill förknippas med. Butiken drivs av dedikerade personer som vet vad de gör. Det ger oss som bygger butiken väldigt bra förutsättningar att paketera detta på nätet och det har bevisligen fungerat, säger Moon-Suck , vd för Panagora som byggt den nya webbutiken.

Caliroots.com baseras på de tre fysiska butiker som företaget har i Stockholm: originalbutiken Caliroots som fokuserar på streetwear och lite yngre kunder, SFD Sneakers som är inriktade på skor och C-Store som har premiumprodukter för den något äldre kunden.

/habit.se PH
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062