23948sdkhjf

Så ska Happy Socks växa

Nu avslöjar svenska färgglada strumpmärket Happy Socks vad deras nästa produktlinje blir. Företaget är i tillväxt och kollektionslanseringen görs till hösten, när märket också har öppnat sin andra amerikanska butik.
Dagens handel har tidigare berättat att företaget haft planer på att utöka sitt sortiment. Nu avslöjar man att det handlar om underkläder, för dam och för herr i samma färgstarka färgskala som blivit märkets signum. Kollektionen lanseras i höst.

En butik i LA
Företaget är inne i en expansiv fas och i slutet av sommaren öppnar märket butik i Los Angeles.
Det blir märkets andra i Usa, den första öppnade för ett år sedan i New York. Butikerna drivs av märkets amerikanska licenstagare.
– Butiken kommer att öppna i bästa shoppingläge i gatuplan, säger Happy Socks vd och medgrundare Mikael Söderlindh till Dagens handel.

80 länder
Idag har Happy Socks totalt 22 butiker under eget namn. Märket finns till försäljning i totalt 80 länder, via återförsäljare, egna butiker och egen nätbutik. Största marknaden är Usa, Storbritannen, Tyskland och Japan.
2013 sålde Happy socks för totalt 81 miljoner exklusive moms, att jämföra med 42 miljoner kronor året dessförinnan.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063