Högre modegrad i Skärholmen
Skärholmen centrum har ökat sin omsättning med nio procent i vår. Nu vässas modeprofilen ytterligare med fler butiker och varumärken.
– Att flera av butikerna vi välkomnar är helt nya i Stockholmsområdet är extra roligt, då det visar på Skärholmen centrums attraktionskraft som shoppingdestination. Det är också glädjande att följa utvecklingen av centrumet som idag både har ett mycket starkt utbud och har blivit en naturlig mötesplats i södra Stockholm säger Anna Sjöberg , kommersiell projektledare.
Internationella märken
I slutet av maj öppnar Pinkroom sin allra första butik i Stockholmsregionen. Butiken saluför smycken, accessoarer, doft och inredning av märken som Victoria’s Secret, Tory Burch, Juicy Couture och Michael Kors.
Denna vecka slår även Dressmann XL upp portarna, med herrkläder i större storlekar.
– Våra kunder har länge efterfrågat en Dressmann XL-butik i södra Stockholm, säger Niklas Holmström , landschef för svenska Dressmann.
Tidigare i vår valde nätmodehandlaren Bubbleroom att öppna sin första, permanenta fysiska butik i Skärholmen.