23948sdkhjf

Norge får Kappahls bästa

På bästa läge i köpcentrumet Oslo City öppnar Kappahl i dag ny flaggskeppsbutik med helt nytt butikskoncept.
I flaggskeppsbutiken presenterar Kappahl ett helt nytt butikskoncept där butiksmiljö, grafisk utformning och varupresentation har genomgått en total förändring. Resultatet är en helt ny shoppingupplevelse, där mode, kundnära inspiration och köphjälp är i fokus.
– Vi har skapat ett toppmodernt butikskoncept anpassat för vår kund och för Kappahl, säger Kappahls vd Johan Åberg , i ett pressmeddelande.

I pressmeddelandet framhåller företaget att det nya butikskonceptet är skapat för att göra det enkelt att handla. Konceptet har arbetats fram av modekedjans interna team i samarbete med en London-baserad konceptbyrå. Framtagningen har baserats på samtal med kunder som tillfrågats vad de tycker är viktigt när de shoppar.

– Högst upp på kundens önskelista står att det ska vara enkelt att handla. Därför har vi fokuserat på att hjälpa henne att lättare hitta i våra butiker och guida henne till att hitta de silhuetter som passar just henne, säger Kappahls konceptchef Camilla Wernlund .

Butiksinredningen sägs vara miljövänlig är i en ljus och varm färgskala.
– Vårt anslag är ”For you”. Det vi gör, gör vi för vår kund så att det passar henne bäst, berättar Camilla Wernlund.

Den nya flaggskeppsbutiken ligger i shoppingcentret Oslo City. Premiären är i kväll för vip-kunder och trogna kundklubbsmedlemmar. Butiken öppnar för allmänheten i morgon, fredag. Under hösten 2014 kommer det nya konceptet att börja rullas ut på Kappahls övriga marknader.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079