23948sdkhjf

Tidig vår och ökad e-handel ger skjuts åt Skånska byggvaror

Med en försäljningsökning på 40 procent är är starten på året , januari till april 2014, tidernas starkaste för Skånska byggvaror.
med en stark och tidig vårhandel har årets första fyra månader inletts klart över förväntan. Försäljningsökningen uppgår till 40 procent för verksamheten i Sverige, Norge och Finland. Paradgrenen uterum har vuxit starkt tillsammans med växthus, fönster och ytterdörrar.

I april öppnades två helt nya butiker i Barkarby Stockholm och Tagene Göteborg. Därmed har Skånska byggvaror tre butiker och planerar för fler i strategiska lägen de kommande åren. I Norge driver man verksamheten via dotterbolaget Grönt fokus och i Finland samarbetar man med återförsäljare i Helsingfors och Åbo samt via partnern Netrauta. Bredvid satsningen på fysiska kundmöten storsatsar man på enklare och bättre kundmöten via Internet. E-handeln växte med 50 procent under perioden.

- Vi fortsätter att investera mycket i mobila kundmöten via datorer, telefoner och mobila enheter. Redan idag säljs majoriteten av våra varor via e-handel och vi ser en snabb ökning av köp via surfplattor och telefoner. Idag säljer vi över 60 procent av våra produkter via webben och andelen ökar hela tiden, med alltfler nöjda kunder som föredrar digital handel, säger Anders Johansson Eickhoff , vd för Skånska byggvaror.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062