23948sdkhjf

Jetshop förvärvar Keycrunch 

Jetshop gasar på sin internationella expansion. Nu köper man hela mjukvaruföretaget Keycrunch, för att få större muskler inom internetannonsering.
E-handelssystemsleverantören Jetshop fortsätter med köpet av Keycrunch att investera i teknik för internetannonsering.

– Vår mjukvaruplattform för att förenkla annonsering via Google har mottagits med stor framgång av kunder över hela världen. Det här förvärvet ger oss nu möjlighet att tillsammans öka vår internationella tillväxttakt, säger Alan Zabihi , medgrundare och vd för Keycrunch.

Fler lösningar för nätannonser

Den bakomliggande analysen hos Jetshop är att den globala efterfrågan av lösningar som underlättar internetannonsering är större än någonsin. Allt fler e-handelsföretag har börjat inse värdet av lösningar som förenklar, automatiserar och förbättrar annonseringen.

Här kommer Keycrunch in, där Jetshops ledning bedömer att deras senaste mjukvarulösning gör det möjligt att enkelt få fler kunder till e-handelsbutiken via Google shopping - Googles nya annonseringslösning för e-handel.

- Vi investerade tidigt i Keycrunch och har sedan början imponerats över bolagets enastående tillväxt och förmåga att utveckla världsledande mjukvara för annonsering via viktiga kanaler. Affären skapar dessutom stora synergier med vår plattform för annonsering, säger Christian Zanders , vd för Jetshop.

Vidare ut i Europa

Affären är även startskottet på en internationell expansion av Jetshops affärsområde Jetshop Adtech i Europa.

– Vi har idag främst kunder i Sverige men vår satsning på ett globalt partnernätverk har redan börjat generera allt fler kunder från andra delar av världen. Under den närmaste tiden kommer vi framförallt arbeta med att utvidga vårt europeiska partnernätverk, säger avslutar Alan Zabihi och flaggar för att man framöver också kommer att utöka tjänsteutbudet med stöd för Facebook och prisjämförelsesidor.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094