Skomärket som öppnar eget
Svenska skomärket Gram har öppnat butik. Och med nytt kapital i ryggen kan det bli fler – utomlands.
Märket har sin egen webbutik men är i huvudsak distributör. Tio procent av försäljningen sker i Sverige. Asien är största exportmarknad med Japan och Korea som viktigaste länder.
Förra räkenskapsåret omsatte firman sex miljoner exklusive moms.
– Vinstmässigt ligger vi nu strax under break even, säger vd Johan Larsson .
Kan öppna fler
Grams första egna lilla butik, på 20 kvadratmeter, ligger i anslutning till firmans kontor på Södermalm i Stockholm.
Johan Larsson är inte främmande för att öppna fler Grambutiker, antingen i egen regi eller via distributörer.
Nya delägare är på väg in i bolaget.
– Med nytt kapital får vi nya expansionsmöjligheter, säger Johan Larsson och nämner spontant städer som Berlin, Paris och Los Angeles som möjliga platser för framtida Grambutiker.
Läs mer i senaste numret av Dagens handel på papper!