23948sdkhjf

Virtuell butik fick pris

Förra veckan röstade besökarna på mässan e-commerce i Kista fram den virtuella butik som Virtual Stores utvecklat i samarbete med dagligvarukedjan City Gross som den mest användbara nyheten 2014.
Virtual Stores virtuella butik bygger på att konsumenter med stöd av sina smarta mobiler
handlar från touch-skärmar placerade i miljöer där många konsumenter vistas och som
förmedlar budskap om bland annat sortiment och erbjudanden. I och med att skärmarna är
uppkopplad mot nätet kan innehållet fjärrstyras och skräddarsys på distans.

Utrullning
– Vi är glada över den positiva respons vi fått på vår virtuella butik. Förra året
placerade vi ut ett antal virtuella pilotbutiker i båda allmänna miljöer och i
butiksmiljö. Nu förbereder vi utifrån erfarenheterna från dem en bredare utrullning
under hösten, samtidigt som vi diskuterar med andra kedjor som är intresserade av
att få tillgång till vår virtuella lösning, säger Carl-Mikael Bergendahl ,
affärsområdesansvarig e-handel på Bergendahls Food, som äger och driver City Gross-kedjan i ett pressmeddelande.

Offentliga miljöer
De virtuella butikerna är tänkta att placeras i såväl offentliga miljöer där konsumenter
naturligt rör sig som i traditionella butiker. Det senare förväntas påverka hur
dagligvarubutiker ser ut framöver, eftersom deras ytor kraftigt kan minskas när t ex
utrymmeskrävande specialvaror istället kan erbjudas i den virtuella butiken.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063