Kappahl exporterar e-handel
Efter ett kvartal då Kappahl överträffat förväntningarna satsar nu klädkedjan framåt: nytt butikskoncept, näthandel utanför Sverige och digitala kundklubbar.
Nytt butikskoncept
Under året kommer KappAhl att lansera ett nytt butikskoncept. Kedjan fortsätter arbetet med att hitta nya, attraktiva butikslägen på befintliga marknader.
Kedjan kommer att rulla ut nätbutiken utanför Sverige. Norge och Finland kommer att få ta del av nätbutiken i slutet av detta år. Kedjan ska också lansera digitala kundklubbar.
Heltäckande kollektion
Kappahl fortsätter samarbetet med tv4-gruppen kring fokuskunden, ”kvinnan mitt i livet”. Nytt är tv-programmet She’s got the look där kvinnor i målgruppen bjuds in att pröva på modellivet. Programmet kommer på tv i höst.
Johan Åberg lyfte speciellt fram några delar av utbudet: kollektionen i återvunnen polyester liksom kedjans egen kollektion Hampton Republic som funnit genklang hos kunderna och nu också finns för barn.