23948sdkhjf

Nytt butikskoncept för Lagerhaus

Butiken i Nordstan blir premiärplats för inredningskedjan Lagerhaus nya butikskoncept - ett upplägg som ska underlätta internationell kedjeexpansion.
Till sommaren presenterar Lagerhaus ett nytt butikskoncept i Nordstan, Göteborg. Tanken är att det nya butiksupplägget ska ge kunden en starkare shoppingupplevelse och understryka Lagerhaus identitet, något som ledningen beskriver som färgglada produkter och egendesignade mönster, funktion, kvalitet och lågt pris.

Det här är också ett butikskoncept som är skalbart och enkelt att rulla ut. Något som passar en växande kedja som Lagerhaus.

Underlättar tillväxt

Lars Bonander , kedjans vd, beskriver ett läge där företaget får många förfrågningar från den internationella marknaden. Med det nya butiksupplägget ökar möjligheten att etablera fler enheter runt om i världen.

- Vi ser fram emot Lagerhaus fortsatta utveckling där butikskonceptet är en viktig del för att tydliggöra vår identitet. Enkelt uttryckt vill vi inspirera fler kunder att förnya sitt hem med små medel, på ett enkelt och personligt sätt, säger Lars Bonander.

Inredningskedjan Lagerhaus öppnade sin första butik i Göteborg 1996. Idag har företaget 33 butiker i Sverige, nio i Japan samt en växande e-handel.

Lagerhaus huvudkontor ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores-koncernen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047