23948sdkhjf

Ordervärdet ökar hos Odd Molly

Modebolaget Odd Mollys nya strategi för sortimentet och en stärkt organisation för design och försäljning har givit resultat: ordervärdet på höst- och vinterkollektionerna har ökat med 27 procent.
- Jag gläder mig åt att vi har ett så starkt förtroende hos våra många återförsäljare och att både stora och små kunder ökar sina inköp. Det är särskilt roligt att se att våra stora kunder ökar mest, dels för att de tack vare vår nya sortimentsstrategi – med bättre helhet och ökat nyhetsvärde – kan variera sitt utbud mer, dels därför att vi ser fortsatt stor potential att utveckla intressanta samarbeten framöver, säger Anna Attemark , vd i Odd Molly.

Ordervärdet på Odd Mollys höst- och vinterkollektioner 2014 uppgår till cirka 121 miljoner kronor. Ledningen konstaterar att det – återigen - är en stark ökning, med 26 miljoner. I ordervärdet ingår order från externa återförsäljare från 21 länder samt order till egna butiker, shop-in-shops och bolagets webbshop exklusive sedvanligt butikspåslag.

Satsar på egna kanaler

Ordervärdet för höst- och vinterkollektionerna visar samma tillväxtmönster som föregående år med ökningar både i kronor, antal artiklar och genomsnittsorder.

- Den tydliga positiva trenden visar att vi nått den balans i kollektionen som vi eftersträvat med vår nya sortimentsstrategi – både produkt- och prismässigt. En viktig framgångsfaktor är också vår satsning på egna försäljningskanaler – det stärker varumärket och ger oss möjlighet att driva försäljning, säger Anna Attemark.

Odd Mollys fem största marknader är Sverige, Tyskland, Schweiz, Danmark och USA. Mot bakgrund av att bolaget har en allt större andel egen detaljhandel samt har för avsikt att gå från två till fyra införsäljningar per år kommer Odd Molly framöver inte att offentliggöra ordervärde separat.

Odd Mollys produkter säljs genom externa återförsäljare i cirka 20 länder runt om i världen. Dessutom har Odd Molly idag fem egna fysiska butiker i Stockholm, Täby, Kungsbacka, Barkarby och Köpenhamn, två shop-in-shops samt en egen webbshop.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062