23948sdkhjf

Lågpris nära 60 procent av norska marknaden

De norska lågprisaktörerana forsar fram. I dag har de 59,7 procent av den norska dagligvarumarknaden och deras marknadsandel ökar raskt.


Av den senaste dagligvarurapporten för den norska marknaden från konsultföretaget Nielsen framgår att lågpriskoncept som Rema 1000 och Kiwi stormar fram på den norska marknaden. Stormarknadskoncept och närbutiken tappar.

Rema 1000 befäster sin position som Norges största kedja med en marknadsandel på 23,1 procent . Kiwi har 16,9 prosent. Lågpriskedjan Rimi fortsätter att öka och har en marknadsandel på 6,7 procent. Snabbast ökar Coop Extra, som nu är uppe i 3,2 procent.

Problemtyngda Ica har en marknadsandel på 11.1 procent i Norge, men deras stormarknadskoncept verkar inte tilltala norrmännen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.153