23948sdkhjf

H&M säljökar

I februari ökade H&M-koncernens totala försäljning med 11 procent. Säljökningen för första kvartalet landade på 12 procent.
I februari ökade H&M-koncernen sin totala försäljning inklusive moms med 11 procent i lokala valutor jämfört med samma månad föregående år.

I första kvartalet, december 2013 till och med februari 2014, ökade försäljningen inklusive moms med 12 procent i lokala valutor jämfört med motsvarande kvartal föregående år. Omräknat till svenska kronor ökade försäljningen inklusive moms i första kvartalet med 13 procent och uppgick till 37 524 miljoner kronor (33 146). Omsättningen exklusive moms uppgick till 32 143 miljoner kronor(28 392).

Totalt antal butiker den 28 februari i år var 3 192 jämfört med 2 818 vid samma tidpunkt föregående år.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062