23948sdkhjf

Tapp för VRG i februari

Årets andra månad blev ett försäljningsras för Venue retail group, som tappade 9 procent i jämförbara butiker.
Den totala försäljningen för sko- och accessoarföretaget Venue retail groups uppgick till 51 miljoner kronor (48) i februari. Minskningen i jämförbara enheter var 9 procent. Koncernens jämförbara försäljning av accessoarer och skor i Sverige minskade under samma månad med 7 procent.

Venue retail group driver accessoarkedjorna Accent och Morris och skokedjan Rizzo.

Antalet butiker i februari 2014 uppgick till 150 jämfört med 119 motsvarande månad året innan.

– Februari präglades av en fortsatt svag försäljningsutveckling för koncernens kedjor. Accent visade den mest stabila utvecklingen, i nivå med marknaden. Då ska man komma ihåg att vi hade betydligt tuffare jämförelsesiffror och ökade föregående år i Sverige medan marknaden backade kraftigt, säger Susanne Börjesson vd i Venue retail group.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062