23948sdkhjf

Modeklart för visningsveckan i Stockholm

Modevisningsveckan i Stockholm förlorade Mercedes-Benz som titelsponsor i vintras. Kvar står ett antal tunga huvudsponsorer. Och klart är att visningar äger rum i Stockholm under vecka 35.
– Det är inte säkert att det blir någon titelsponsor utan vi arbetar just nu med att sy ihop allt kring veckan, säger Christin Ericsson , projektledare hos MEC, till Habit Sko & Mode.

Branschtidningen berättar hur bilföretaget Mercedes-Benz efter avslutad visningsvecka i vintras klev av som titelsponsor för visningsveckan i Stockholm.

Dock har veckan ett antal andra huvudsponsorer som fortsätter samarbetet, bland andra American Express, Oriflame och Canon.
– Vi hade ett väldigt bra samarbete med Mercedes-Benz, och de var en mycket bra hjälp på vägen. Det är inte säkert att det blir någon titelsponsor till kommande vecka utan vi arbetar i detta nu med att planera veckan och räknar med att kunna berätta alla detaljer inom ett tre till fyra veckor, säger Christin Ericsson, projektledare från MEC som tillsammans med ASFB, Association of Swedish Fashion Brands, organiserar veckan.

Tre dagar visningar
Det som däremot är spikat är att visningarna äger rum under vecka 35. Det är ännu inte klart om arrangemanget sker måndag till onsdag eller tisdag till torsdag, skriver Habit Sko&Mode.
Tanken är också att samarbetet med Berns ska fortsätta, där lokalerna används till visningsarena. Dessutom tillkommer ytterligare lokaler men vilka de blir är inte helt klart. Om det blir Båthallen på Djurgården som användes senast återstår att se.
– Vi tittar på flera alternativ. Båthallen fungerade väldigt bra som arena och vi hade många fina visningar där. Sedan är det kanske inte optimalt ur ett logistikperspektiv och vindarna var kalla där i vintras. Men å andra sidan är det augusti nästa gång och då är Djurgården en härlig plats att vara på, säger Christin Ericsson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062