23948sdkhjf

Mera mys kring mejerikylen

Mejerivaror har exponerats på ett likartat sätt under många decennier. Hygien betonas och det som tillkommit är glasdörrar för att minska energiläckage. Nu satsar Arla på mer hemtrevnad kring mjölkkylen.
På Ica Kvantum Landvetter i Göteborg får mejeriavdelningen ett lyft. I dag är det premiär för Arlas nya koncept i mejeriavdelningen. Syftet med satsningen är att utveckla säljplatsen i mejeriavdelningen och skapa en inspirerande butiksmiljö för konsumenten.
Arla har ambitionen att bygga in känslan av hemmaköket i mejeriavdelningen. Tanken är att inredningen ska skapa en känsla av värme och ge inspiration till mat och matlagning.
- Vi vill ta vara på handelns intresse för att arbeta med inspiration och ge butikerna en möjlighet att lyfta upp matinspiration även i mejeriavdelningen. Vi hoppas att det nya mejerikonceptet ska inspirera till matlagning och hjälpa konsumenten att variera sin frukost- och middagsmat, säger Frida Kjellberg , projektansvarig på Arla Foods i ett pressmeddelande.

Lantlig miljö och matinspiration
Vidare skriver Arla att beståndsdelarna i inredningen är allt som hör det lantliga men uppdaterade hemmaköket till: köksluckor, rustikt trägolv, trasmattor, nedpendlade kökslampor och spotlights som ger en varmare atmosfär, samt ett skafferi med recept och köksattiraljer. Som en del av konceptet finns också en exponeringskyl och en köksö där butiken kan duka upp med aktiviteter och teman som förslag på måltider eller göra inspirerande uppdukningar med frukostprodukter.
Det nya mejerikonceptet ska ge inspiration i avdelningen med TV-skärmar som visar matlagning, ett skafferi där det samlats recept och inspiration, samt budskapsskyltar med enkla och snabba tips som ska göra direkt nytta för kunderna i köpögonblicket.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.105