Och nu blir det Citygross reklamfilm
Snacka om branschglidning. Nu satsar på Citygross på en specialskriven komedi, direkt på webben. Med kändisar som Jason Alexander, från Seinfeld, och countrystjärnan Elisabeth Cook tar Citygross ett nytt grepp i sin marknadsföring.
– Den här typen av berättande och varumärkesbyggande ligger helt i linje med vår kultur på Citygross. Vi är utmanare som vågar tänka och agera annorlunda och som är naturligt engagerande och utmanande i vårt organisatoriska dna, säger Magnus Gustafsson , chef för digitala strategier på Citygross.
I komedin Long way home tar huvudpersonen, en amerikansk kvinnlig countrystjärna, jobb på Citygross i en svensk småstad under tiden hon försöker reda upp sitt trassliga liv. Serien har spelats in i både USA och Sverige.
Magnus Gustafsson ligger också bakom Ikeas prisbelönta amerikanska webbserie "Easy to
assemble" med fler än 30 miljoner visningar.
Stjärnor och specialskriven musik
I rollerna syns bland andra Elisabeth Cook (countrystjärna med fler än 200 spelningar på Grand Ole Opry i Nashville), Jason Alexander (George Costanza i Seinfeld), Rhondi Reed (Tony-pristagare och med i CBS sitcom hit "Mike and Molly") och Phil "The Mangler" Kaufman (Road manager och executive nanny åt bland andra Rolling Stones, Frank Zappa och Emmylou Harris ), Viktor Åkerblom , Kalle Rydberg , Harald Leander , Claudia Galli Concha , Ola Norén och Dregen .
Även låtarna i komedin har ägnats omsorg. Utöver Elisabeth Cook , som bl a gör en countrycover av Charlotte Perrellis ”Tusen och en Natt”, engagerade legendariske musikproducenten och femfaldige Grammyvinnaren Ray Kennedy nya countrystjärnan Sturgill Simpson för att framföra en ny countryversion av Motorheads klassiker Ace of Spades, samtidigt som tidigare Black Eyed Peasmedlemmen Printz Board gjorde en remix av ledmotivet.
Soundtracket består totalt av 20 specialskrivna låtar och tolkningar av hits som kommer att finnas tillgängliga på digitala plattformar som Spotify, iTunes, Last.fm, Google Play, Shazam och Amazon.