23948sdkhjf

Vismas nyförvärv binder ihop butik och e-handel

Butiksdataföretaget Visma Retail storsatsar. Nu går de in som majoritetsägare i Wallmob, ett företag inriktat på mobila kassa- och multikanallösningar.
Wallmob utvecklar integration för multikanallösningar och lösningar för mobila kassor där en Ipad eller Ipod ersätter de klassiska stationära kassaapparaterna. Lösningen kan antingen vara ett komplement till den befintliga butikdatalösningen, eller en ersättning för den. Lösningen från Wallmob kan också integreras med handlarens befintliga e-handelslösning, säger Sven Arnquist Sverigechef på Visma Retailtill Dagens Handel.

Ge butiken e-handelns fördel
Han framhåller att det är viktigt för handlare att kunden ska kunna slutföra köpet även om inte varan finns i butikens lager. Integrationen mellan butiksdatalagret och lager för e-handeln innebär att handlarens utbud ökar samtidigt som kunden upplever en högre tillgänglighet kombinerat med hemleverans.
Många kunder tycker om att gå till butiken, tala med en säljare och få råd. Om varan då inte finns i lager, finns en uppenbar risk att kunden vänder sig någon annan stans.

Effektiv lagerhållning

¬ I det ögonblick säljaren hänvisar till nätet eller säger att varan kan levereras om ett par veckor är kunden förlorad, säger Sven Arnquist.
För handlaren öppnas också möjligheten till en mer kostnadseffektiv och flexiblare logistik och lagerhållning, eftersom det går att ha en större del av lagret någon annan stans än i butiken.

Wallmob har sin bas i Danmark, och har kunder i Danmark, Norge; Sverige och Tyskland. Jack&Jones och L’Oreal hör till kunderna.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.073