23948sdkhjf

Framtidstro på butiksmässa

Nästa helg startar Euroshop i tyska Düsseldorf, en butiksmässa där runt 2 000 utställare från 56 länder hoppas på en ljusning i den europeiska detaljhandeln.
När Euroshopmässan startade 1966 fanns 331 utställare på plats, 2011 när den senast arrangerades i Düsseldorf kunde besökarna möta 2 036 utställare på drygt 107 000 kvadratmeter mässyta. I år har mässan, som hålls 16 - 20 februari, ytterligare 3 000 kvadratmeter utställningsyta och både mässarrangörerna och utställarna hoppas att åter slå besöksrekordet på drygt 107 000 besökare från 2011.

– Det kommer allt fler besökare från utanför Europa, bland annat Brasilien, Mexico och Kina, berättar Elke Moebius , exhibition manager på Messe Düsseldorf.

Mässan arrangeras var tredje år och förutom utställarnas montrar i 116 hallar finns flera specialytor, bland annat Designer village där mindre designer har möjlighet att visa upp sig, en yta för ljusdesign, en innovationshall med ny teknik och en yta där man visar upp nya idéer för pop up-butiker och mycket annat.

– Besökarna ska få en heltäckande bild av det stora utbudet av produkter och lösningar för att kunna förbättra köpupplevelsen, säger Elke Moebius.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.082