Port 73 i Haninge expanderar
Handelsplatsen Port 73 i Haninge fortsätter att utvecklas starkt. Under 2013 ökade antalet besökare med över 40 procent jämfört med 2012. Under de närmaste månaderna öppnas fem nya butiker.
- Vi märker en ökad efterfrågan på lokaler och har nu så gott som fullt uthyrt. Det större utbudet har också lockat allt fler besökare. Det här visar att vår satsning att utveckla Port 73 till en regional handels- och mötesplats är rätt och att området har stora möjligheter att fortsätta växa, säger Chris Helin, hos fastighetsägaren Atrium Ljungberg och marknadsområdeschef för Port73 i ett pressmeddelande.
På lördag 1 februari öppnar Nordic Wellness (gym) och under slutet av februari och mars öppnar även SmartEyes (glasögon och linser), Honeycomb (frusen yoghurt), Partyland (festtillbehör och utklädningskläder) och SEQRET (mode för kvinnor). Samtliga butiker och serviceverksamheter tillför ett sortiment av varor och tjänster som inte funnits i Port 73 tidigare.
.