23948sdkhjf

Välkommen till en föränderlig värld

Inte bara handeln och omvärlden förändra, det gör även Dagens Handel. Branschtidningar med högt kunskapsinnehåll har blivit snarare en akademi än tidning.

2014 kommer bli ett händelserikt år för handeln och många av de förändringar som vi har sett hittills vad gäller exempelvis kedjestrukturer och konsumentbeteenden är bara början. Det är samtliga branschexperter som Dagens Handel har pratat med eniga om. Mer om det presenteras längre fram nummer 1 av Dagens Handel som inte riktigt ser ut som den har gjort tidigare.


Dagens Handel startar 2014 med flera förändringar, med en total omgörning av pappersupplagan och bättre möjligheter att läsa tidningen digitalt på både mobil och läsplatta.


Den modernare formen svarar bättre mot innehållet i tidningen, som under senare år har dragit allt mer åt det seriösa och analytiska. Analyser kräver ett lätt handlag och elegant form för att nå fram. När människor mognar och förändras behöver de förnya garderoben. Samma sak gäller i hög grad för tidningen.


Länge sågs tidningar som en fysisk företeelse, något som landade hos prenumeranten med en karakteristisk duns. Småningom kompletterades de med en nätupplaga. Numera är en tidning snarare en akademi. Det gäller särskilt för branschpressen med sitt höga kunskapsinnehåll.


För oss på Dagens Handel är den fysiska tidningen ännu så länge basen. Den byggs på med olika evenemang, allt från snabba frukostmöten med intressanta diskussioner kring handelsutveckling till heldagsseminarier om aktuella frågor och glansfulla galor som Retail Awards. Till bygget hör också fler och bättre nyheter på nätet och en allt rikare flora av bloggar, twitter och andra digitala uttrycksmöjligheter.


Ambitionen med Dagens Handel är att den ska bli en ännu mer intressant reskamrat under 2014. Vi alla som jobbar med Dagens Handel ser fram emot att få göra den resan med dig!



Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078