23948sdkhjf

E-handel och Japan lyfte Lagerhaus

2013 var ett bra år för Lagerhaus som ökade försäljningen med 9 procent. Kedjans e-handel ökade 59 procent.
2013 var ett bra försäljningsår för inredningskedjan Lagerhaus. Omsättningen ökade med 9 % under året, att jämföra med 1,9 % för detaljhandeln som helhet.

Orsakerna till företagets positiva försäljningsutveckling är flera. Framför allt har butikerna i Norrland och Stockholm sålt bra.

Lagerhaus e-handel ökade under året med 59 % och är därmed den försäljningskanal som har ökat mest.

– Det är fantastiskt kul att så många nu har upptäckt vår e-handel. Under 2013 når vi 20% av alla våra besökare via webben, säger Tomas Svärd , e-handelsansvarig på Lagerhaus.

I slutet av september lanserades också Lagerhaus på den japanska marknaden och under året öppnade fyra butiker i Japan. Under 2014 öppnas ytterligare ett 20-tal butiker.

- 2013 har varit ett händelserikt år för Lagerhaus. Försäljningsökningen, som är ett resultat av vårt arbete med att förtydliga vår identitet samt att vi tog ett kliv ut på den internationella marknaden, är vi extra glada för. säger Lars Bonander , vd för Lagerhaus, som hoppas på samma positiva försäljningsutveckling under 2014.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.112