Pop up-butik visar H&M:s nya sport
Idag, fredag, öppnade H&M sin första svenska pop-up-butik, på Arlanda flygplats. Butiken är helt inriktad på sport, och därmed slår kedjan också ett slag för sin fördjupade satsning på sportkläder med funktion för hela familjen.
- Pop up-butiken är ett sätt att överraska kunden.
På 100 kvadratmeter på Arlandas terminal 5 säljer nu kedjan sin OS-kollektion Go Gold och liksom sitt utökade sportsortiment fram till den 23 februari.
OS-kollektionen är inspirerad av de plagg som H&M designat till de svenska idrottarna som ska tävla i OS och Paralympics. OS-garderoben har givit upphov till både kläder, skor och accessoarer.
I butiken hittar flygresenärerna också den för säsongen nya, ordinarie sportkollektionen; sportkläder för dam, barn och herr med funktionsfokus. Kollektionen har tagits fram tillsammans med idrottare, med tanken att kläderna ska förena hög funktion med hög modegrad.
Pop up-butiker blir det fler av på Arlanda framöver:
- Vi vill att Stockholm Arlanda airport ska vara en plats där våra resenärer har något nytt att upptäcka varje gång de besöker oss, säger Michael Persson Gripkow , marknadsdirektör på Swedavia.