Publikrekord väntas på Distanshandelsdagen i Borås
Distanshandelsdagen, som äger rum i Borås den 30 januari blir större än tidigare.
115 utställare och närmare 1000 besökare väntas till årets upplaga av Distanshandelsdagen. I år framträder också rekordmånga talare, 24 namn från både Sverige och andra länder.
Jonas Ogvall framhåller att talarna har valts ut för att ge en bred bild av allt nytt som händer inom den digitala handeln. Bland annat berättar omvärldsanalytikern Stefan Hyttfors om framtidens trender när det gäller digital handel och Jonathan Reynold från University of Oxford talar om hur man ökar lönsamheten i ett e-handelsföretag.
På den akademiska scenen framträder Anna Bengelsdorff, Anna Lokrantz och Tanja Olsson från Swedish Institute of Innovative Retailing, som forskar om innovation och konsumentbeteende. Deras vision är att skapa ett Handelslabb, där forskare och företag kan mötas.
Besökarna kan också ta del av inspirerande företagsberättelser. Bland annat delar Charles von Abercron med sig av historien bakom Glossybox, ett koncept där kunderna månadsvis får hem en låda med modemagasin och hudvårdsprodukter.