Freeport slog försäljningsrekord
Freeport outlet i Kungsbacka ökade försäljningen med 8 procent under 2013, och nådde en formtopp i jul- och mellandagshandeln med en ökning på 9 procent.
År 2013 har varit ytterligare ett framgångsrikt år. Freeport ökade sin omsättning med +8% jämfört med 2012. Detta i en marknad som totalt backade i utveckling. År 2012 ökade Freeport med +14%.
– Vi ser att de förändringar vi påbörjade för snart 2 år sedan har gett resultat, ny marknadsförings-approach, fokus på bra hyresgäster och ett tätt samarbete med de som finns här är nyckeln till vår framgång, säger Per Wallentin, Centrumchef.
På 22 månader har Freeport välkomnat 22 nya varumärken till center och under året hoppas man kunna fortsätta succén. Under första kvartalet 2014 planeras en hel del förändringar på centret. ”Vi har ett par ombyggnationer planerade och påbörjade för att optimera lokalerna på Freeport då det finns varumärken som väntar på att komma in på centret. Detta skall hjälpa oss att ta nästa steg i vår utveckling av Freeport”, säger Per Wallentin, centrumchef.