H&M storökar
Förra månaden ökade H&M-koncernen sin totala försäljning med 21 procent, i lokala valutor och inklusive moms.
Och med den starka säljmånaden slog H&M analytikernas förväntningar - med råge.
I november ökade H&M-koncernens sin totala försäljning i lokala valutor med 21 procent inklusive moms. I jämförbara enheter, de butiker och distanshandelsländer som har varit i drift under minst ett helt räkenskapsår, ökade försäljningen med 10 procent. Den starka försäljningsutvecklingen i november har påverkats positivt av kalendereffekter om cirka 3 procentenheter samt av gynnsamt väder.
I det fjärde kvartalet, september till november, ökade försäljningen inklusive moms med 13 procent jämfört med motsvarande kvartal föregående år, i lokala valutor. Försäljningen i jämförbara enheter ökade med 3 procent i det fjärde kvartalet.
Omräknat till svenska kronor uppgick försäljningen inklusive moms i fjärde kvartalet till 42 593 miljoner kronor (37 930). Omsättningen exklusive moms uppgick till 36 480 (32 502) miljoner.
Totalt antal butiker per den 30 november uppgick till 3 132 butiker, jämfört med 2 776 vid samma tidpunkt föregående år.