23948sdkhjf

VRG Sverigeökade

Accessoarkedjan VRG kan se tillbaka på en november med blandade siffror. I Sverige ökade försäljningen i jämförbara enheter.
– Försäljningen under november ökade på den svenska marknaden i jämförbara enheter och koncernens totala försäljning ökade jämfört med föregående år till följd av fler nya butiker. Marknadsklimatet i Norge var fortsatt instabilt, sammanfattar Susanne Börjesson , vd Venue retail group november månad.

Venue retail groups totala försäljning i november 2013 uppgick till 75 miljoner kronor (68). Minskningen i jämförbara enheter var 3 procent.

I Sverige ökade koncernens jämförbara försäljning av accessoarer och skor med 2 procent.

Venue getail group säljer accessoarer, resetillbehör och skor i de helägda kedjorna Accent, i Sverige, och Morris, i Norge, och affärsområdet Rizzo.

Antalet butiker i november 2013 uppgick till 156 jämfört med 119 motsvarande månad året innan.

Sverige är största marknaden som står för 52 procent av försäljningen, Norge står för 46 procent och Finland för 2.

Bolaget är noterat på Stockholmsbörsen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062