23948sdkhjf

Mios e-handel gynnar butikerna

Möbelkedjan Mio startade sin e-handel på fredagen. Den handlarägda kedjan låter varje e-handelsaffär tillfalla den butik som kunden tillhör geografiskt och varuflödena går till största delen via butikerna.
Mios vd Björn Lindblad beskriver e-handeln som ett komplement till kedjans 61 butiker. Varje butik har sitt marknadsområde, och varje e-handelsaffär tillfaller den butik som kunden bor nära. Butiksägarna har varit med på noterna och är ambassadörer för den nya kanalen.
Han är nöjd med premiärhelgen:
- Tekniken och kommunikationen har fungerat perfekt och ordrar har rullat in i alla kategorier, trots att vi inte gått ut med någon marknadsföring mot kund utan startat försiktigt, säger han.
Kunderna kan välja mellan att hämta varorna i butik,att få dem skickade till utlämningsställe, eller få dem hemskickade.
– Vi räknar med att butikerna blir den viktigaste distributionskanalen. Det innebär att vi utnyttjar den befintliga distributionen effektivt. Hemkörning till kunder löser vi via butik precis som det funkar idag i de fysiska butikerna. Det som skickas till andra utlämningsställen går dock direkt från centrallager, säger Björn Lindblad.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.071