23948sdkhjf

Stort intresse för Bergendahls nya butikskoncept

Långa köer ringlade sig utanför butiken, när Bergendahls öppnade sin första butik med det nya Mat-konceptet, i Helsingborg.
Helsingborgsbutiken är den första i Bergensdahls satsning på en nya dagligvarukedja med utpräglad matkänsla. Konceptet stavas M.A.T. men butiken har också en mindre Citygross-skylt ovanför entrén.

Butiken ska präglas av en saluhallskänsla med färskvaror till stormarknadspriser, smarta måltidslösningar med bland annat möjlighet att äta i butiken eller ta med färdig mat för uppvärmning, samt en anpassning till e-handel med bland annat touch-skärmar där man kan beställa varor för hem och fritid för hemleverans.

– Dagligvaruhandeln håller på att förändras utifrån nya kundbehov. Intresset inför öppningen och dagens kundanstormning talar för att vi tänkte rätt, säger Jan Hildingsson , butikschef på Mat Helsingborg.

Butiken har en totalyta på 4 700 kvadratmeter.

Nästa butik i Mat-kedjan kommer att öppnas under 2014 i Vällingby.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064