23948sdkhjf

60 får gå hos Ellos

Ett sextiotal medarbetare blir överflödiga hos Ellos, när man drar ner på kataloghandeln till fördel för e-handeln. Minskade volymer spås bli effekten, vilket därmed påverkar personalstyrkan.
I dag kommer merparten av Ellos intäkter från näthandel, medan kostnaden för kommunikation och marknadsföring till största del ligger på papper och kataloger. Därför har man nu påbörjat ett arbete för att minska mängden kataloger till förmån för ökat fokus på e-handeln. Företaget räknar med att försäljningsvolymerna inledningsvis kommer att minska, vilket också påverkar personalstyrkan. Ett 60-tal medarbetare inom logistik och kundcenter omfattas, där ambitionen är att huvuddelen av personalminskningen kan ske genom naturliga avgångar och erbjudande om avgångspension.

– Ellos är både stabilt och lönsamt. På kort sikt minskar vi olönsam marknadsbearbetning vilket beräknas minska volymerna och därmed personalstyrkan. I takt med att vi ställer om mot mer online skapas bättre förutsättningar för tillväxt framöver. Våra kunder gör redan idag nästan alla sina köp på nätet och då är det naturligt att vi även balanserar om vår kommunikation med mindre papper och mer online, säger Hans Ohlsson , Vd Ellos group i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093