Gudrun Sjödén vann webbpris i Tyskland
Den svenska modeföretagaren Gudrun Sjödén fick nyligen ta emot priset Årets webbshop på NEOCOM-galan i Düsseldorf i Tyskland.
”Den svenska designern Gudrun Sjödén fokuserar på mode i naturens egna material och säljer
enbart det egna märket i sin webbshop. På sajten står inte de enskilda produkterna i centrum,
utan olika ”teman” som bjuder in besökaren att ta del av Gudruns färgstarka värld.”
”Att få ett sådant prestigefyllt pris på vår största marknad Tyskland gör mig naturligtvis
väldigt stolt. I Tyskland bor nästan 90 miljoner människor så konkurrensen är stenhård. Det är
verkligen hedrande att få detta erkännande från dem tyska branschexperterna” säger Gudrun
Sjödén, grundare och Creative Director.
Gudrun Sjödén har i dag totalt 18 butiker i Sverige, Tyskland, Norge, Danmark,Finland,samt en i London och en i New York. Via webbshop, butiker och katalog säljs hennes kläder och hemtextil till kunder i 50 länder.