23948sdkhjf

1-0 Smarteyes - Synoptik

Nu är det fritt fram för optikkedjan Smarteyes att använda sitt varumärkesnamn, också i Norge. Den norska domstolen avgjorde namntvisten till Smarteyes fördel.
Optikerkedjan Smarteyes har tvistat med Synoptik om rätten att få använda varumärkesnamnet Smart Eyes i Norge.

Nu har en dom i Oslo Tingsrätt slagit fast att Smarteyes har rätt till varumärket också i Norge.
– Det känns fantastiskt att rättvisa nu äntligen har skipats efter flera års processande, säger Fredrik Wistrand , koncernchef på Smarteyes.

Tingsrätten skriver i domen att Synoptiks registrering av varumärket ska upphävas och att deras agerande strider mot god affärssed.
– Nu kan vi äntligen fokusera på att etablera oss i Norge, säger Fredrik Wistrand.

En liknande rättsprocess mot Synoptik pågår i Danmark, där Smarteyes ska öppna 45 nya butiker.
– Vi tittar framåt nu och fortsätter vår expansion där målet är att bli en av de största aktörerna i Norden, säger Fredrik Wistrand.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063