23948sdkhjf

Reklampris till Netonnet

Elektronikkedjan Nettonnet prisades för sin reklamkampanj i går kväll. Även Malmö järnhandel kammade hem ett pris.
Det är Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer som belönar reklam som fungerar i tävlingen 100-wattaren. 185 bidrag tävlade och 53 var nominerade till de tre priserna som delades ut i sex kategorier.

I kategorin "konsument" kammade Netonnet hem det finaste priset, 100 watt, för sin kampanj Direkt från lagerhyllan,

"I en bransch fylld av splaschar och extrapriser hittade Netonnet ett helt nytt grepp att ta marknadsandelar på den mycket konkurrensutsatta och vikande hemelektronikmarknaden genom att etablera sin affärsmodell som den mest kända och omtyckta och samtidigt äga positionen lägst pris", skriver juryn bland annat i sin motivering.

Att Netonnet dessutom sänkte sina marknadsföringskostnader under perioden, stärkte juryns beslut ytterligare.

Smart verktygspool

100 watts-priset i kategorin "smart" gick till Malmö järnhandel för sin utlåningsverksamhet Tool pool.

"Att se en liten aktör ta sig an stora jättar på olika villkor och vinna – det är inspirerande. Att de har gjort det genom att börja i en smart målgruppsinsikt och därefter skapa en tjänst som löser ett verkligt problem – det är imponerande. Att kommunikationen dessutom är en naturlig del av själva tjänsten – det är smått genialiskt," motiverar juryn sitt beslut.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063