23948sdkhjf

Ökad förlust för CDON

Näthandelsbolaget CDON group visar en ökad förlust för årets tredje kvartal. Även försäljningen sjönk något, genom minskad omsättning i segmentet Underhållning.
Segmentet Underhållning omfattar internetbutikerna CDON.com och Lekmer.com. I de båda e-butikerna minskade försäljningen med 15 procent under tredje kvartalet och med 7 procent under de första nio månaderna i år, jämfört med samma period förra året.

Bättre gick det inom segmentet Mode, som efter att koncernen har sålt skonätbutiken Heppo.com består av Nelly.com och Members.com. Försäljningen i de två kvarvarande nätbutikerna ökade med 14 procent i kvartalet och 16 procent under de nio första månaderna.

De största försäljningsökningarna står segmentet Sport och hälsa för. I internetbutikerna Gymgrossisten.com, Bodystore.com samt Milebreaker.com ökade försäljningen med 37 procent under de tredje kvartalet och lika mycket under niomånadersperioden.

Segmentet Hem och trädgård omfattar internetbutikerna Tretti.se och Rum21.se. Försäljningen ökade med 2,7 procent under juli - september och med 3,1 procent under nio månader.

Totalt sjönk CDON groups omsättning med 0,4 procent till 949,6 miljoner kronor under kvartal tre och ökade med 4,6 procent till 2 946,2 miljoner kronor under perioden januari till och med september.

Rörelseresultatet blev -17,9 miljoner kronor för de senaste tre månaderna och -28,4 miljoner för nio månader.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094