23948sdkhjf

Sydkorea vill kärleksbomba sin granne

I klädföretaget Björn Borgs nya online-kampanj ombeds besökare att nominera en plats på jorden i behov av kärlek och förförelse. De senaste tjugofyra timmarna har nittio tusen sydkoreaner varit inne och nominerat och röstat på Nordkorea.
I förra veckan lanserades Björn Borgs nya online-kampanj ”The Drop”. På sajten kan besökare nominera en plats på jorden i behov av kärlek och förförelse. Den sista oktober släpper Björn Borg 450 par av sina underkläder över den plats som har fått flest röster, skriver Björn Borg i ett pressmeddelande.

Igår syntes en plötslig trafikökning på sajten. Men inte från bolagets nyckelmarknader i Europa. Istället besökte cirka nittio tusen sydkoreaner sajten – för att nominera sin granne i norr.

- Det verkar som om sydkoreanerna vill att vi ska kärleksbomba Pyongyang med våra sexiga underkläder. I våra ögon ser det ut som en freds-gest, säger Lina Söderqvist , global marknadschef på Björn Borg.

Diktatur-regimen i Nordkorea har fått mycket uppmärksamhet för sin ovilja att tillåta internationella media och utländsk annonsering. Om Pyongyang faktiskt blir den plats med flest röster i slutet av månaden lovar Björn Borg att göra sitt bästa för att slutföra uppdraget.

- Vi har ärligt talat inte en aning om hur vi skulle kunna släppa våra underkläder över Nordkorea om så blir fallet, men vi har börjat göra efterforskningar för att se om det finns en väg. Om de vinner vill vi självklart göra allt för att sända lite kärlek till nordkoreanerna, säger Lina Söderqvist.

Toppröstade Pyongyang (huvudstad i Nordkorea) har i dagsläget 18 000 röster. Tvåa i ordningen över flest röster ligger Chalmers Tekniska Universitet och Vänsterpartiet i Sverige.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093