23948sdkhjf

Cheap Monday öppnar i Kina

I höst öppnar H&M-ägda Cheap Monday sin första butik i Kina, och i vår följer ytterligare en. Dessutom görs en rad andra åtgärder för att stärka och etablera Cheap Monday på den globala marknaden.
De nya Cheap Monday-butikerna öppnar i Peking och Shenyang i slutet av 2013 respektive i början av våren 2014. Båda butikerna kommer att ligga i shoppingcentret Joy City.

– Vi ser ett stort och växande intresse för Cheap Monday i Kina, inte minst efter vår visning på Shanghai Fashion Week förra året. Den kinesiska marknaden är strategiskt viktig och det finns en fantastisk tillväxtpotential, samtidigt är vi ödmjuka inför utmaningen att ta oss an en av världens mest konkurrensutsatta marknader, säger Håkan Ström , COO på Cheap Monday i ett pressmeddelande.

Som ett ytterligare ett steg i sin internationalisering etablerar Cheap Monday en egen säljorganisation i Storbritannien. Detta görs för att Cheap Monday vill ta full kontroll över varumärket på en av sina nyckelmarknader.

I slutet av 2013 slår Cheap Monday upp de digitala portarna till sin egen online butik. Denna satsning gör hela Cheap Monday-sortimentet tillgängligt i Europa, på sammanlagt 18 marknader.

Cheap Monday fortsätter att satsa på sin egen detaljhandelsverksamhet genom egna butiker. I augusti 2013 öppnade man en egen pop up-store på Norrmalmstorg i Stockholm. Under våren 2014 öppnas en butik i Paris.

Cheap Monday finns för närvarande i mer än 35 länder via omkring 2000 återförsäljare. Varumärket har Cheap Monday Stores i London och Köpenhamn, Concession Stores på Selfridges i Birmingham och Manchester samt shop-in-shops på ett antal marknader.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062