23948sdkhjf

Synsam sätter personligt möte i fokus

I tuff konkurrens från e-handeln fortsätter Synsam att öppna nya butiker. Målet är åtta till tio nya butiker per år.


Med en tuff etableringsstrategi på upp till tio nya butiker per år och stramare tyglar från huvudkontoret vill optikkedjan Synsam fortsätta att med bibehållen lönsamhet ta marknadsandelar i en allt tuffare konkurrens. Under sensommaren i början på hösten har kedjan öppnat tre nya optikbutiker.


Synsam tar marknadsandelar med säljsiffror som är bättre än branschens snitt.


– Idag har vi en marknadsandel på glasögon i Sverige på 26-27 procent, vilket gör oss till den största svenska optikkedjan, säger vd Henrik Persson.


Synsam omsätter drygt 1,3 miljarder kronor per år.


– Och vi har under de senaste tre åren ökat vår lönsamhet med 20 procent per år, säger Henrik Persson.


Läs hela artikeln i Dagens Handel 40-41 som är ute nu.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062