23948sdkhjf

Utskälld size-0-butik var reklamkupp

Nej, det kommer inte att öppna någon e-butik för modekläder i storlek 32. Onlinebutiken Miss Skinny en bluff för att väcka frågan om modevärldens ansvar för osunt smala ideal.
Det är Frisk & Fri, Riksföreningen mot ätstörningar, som står bakom kampanjen.

"I 30 år har vi på Frisk & Fri arbetat mot ätstörningar, för ett samhälle där alla är fria att vara sig själva. Men det går för långsamt. Vi lanserade Miss Skinny för att uppmärksamma åt vilket håll utvecklingen går. Vi måste börja prata om det här", skriver Frisk & Fri i ett mejl till Dagens Media.

Anledningen till pr-kuppen är att Frisk & Fri vill göra reklam för föreningens nya märkning för modeindustri.
Modeindustrin måste ta sitt ansvar. Det här är ett sätt att starta en debatt, men också en dialog", skriver de om märkningen.

På Miss Skinnys sajt finns nu en reklamfilm där reklamaren Nina Åkestam, radioprofilen Kitty Jutbring, skribenten Sandra Beijer och skådespelaren Klara Zimmergren medverkar.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.072