23948sdkhjf

Hemleverans viktigast vid e-handel

Möjligheten att få varorna levererade hem är den viktigaste anledningen till att svenska konsumenter handlar på nätet, visar en ny rapport.
Enligt en nyligen släppt nordisk e-handelsrapport från Bring, säger 42% av de svenska konsumenterna i undersökningen att den viktigaste anledningen till att de väljer att handla på nätet är möjligheten att få varan skickad eller levererad hem. Därefter följer enkelheten och tidsbesparing.
– De e-handelsbutiker som kan erbjuda kundanpassade hemleveranser har därmed en stor konkurrensfördel, säger Johan Holgersson , kommersiell chef på Bring.

De svenska e-handelskonsumenternas värderingar skiljer sig lite från konsumenterna i övriga nordiska länder. I Finland och Danmark är lägre priser den viktigaste anledningen till att e-handla.

Svenskarna är mest försiktiga att handla fysiska varor från utländska butiker på nätet. Där ligger norrmännen i topp, följda av danskar och finländare. Anledningen till att man inte handlar från utlandet, som de svenska konsumenterna i undersökningen uppger, är att det inte är tillräckligt tryggt, att man är osäker på totalpriset och osäker på returmöjligheterna.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094