Willys kundklubb har nått en miljon kunder
En miljon kunder på tre år var målet, men redan efter 6 månader hade den miljonte kunden anslutit sig till den helt digitala kundklubben Willys+.
En överväldigande majoritet av kunderna har skippat pappersblanketten och istället anslutit sig till programmet via webb eller app. Sina erbjudanden har de fått via e-post och genom att logga in på willys.se eller Willys+appen. Dessutom har kunderna kopplat sina vanliga bankkort till Willys+ eller visat sitt vanliga id-kort för att få ut sina rabatter istället för att behöva hålla reda på ännu ett plastkort i plånboken.
- Enkelheten är en av förklaringarna till framgångarna för Willys+. Med Willys+ får kunden fler och bättre erbjudanden varje vecka. Du slipper hålla reda på papperskuponger, plastkort och bonuscheckar. Det ligger väl i linje med vår affärsidé, Sveriges billigaste matkasse, och det har uppskattats av kunderna, säger Thomas Evertsson , vd på Willys.
Resultat 6 månader efter lanseringen av Willys+:
- Mer än 1.000.000 aktiva kunder, dvs kunder som anslutit sig till programmet och gjort sitt första köp.
- 400.000 nedladdningar av Willys+appen
- 5.000.000 besök på willys.se
- Försäljningen har ökat med 4,5 procent totalt och 2,2 procent i jämförbara butiker under första halvåret 2013.