23948sdkhjf

Willys kundklubb har nått en miljon kunder

En miljon kunder på tre år var målet, men redan efter 6 månader hade den miljonte kunden anslutit sig till den helt digitala kundklubben Willys+.
I ett pressmeddelande skriver Willys att de valde bort plastkort, utskick i brevlådan och papperskuponger och satsade på ett helt digitalt lojalitetsprogram. Kunderna har varit positiva.
En överväldigande majoritet av kunderna har skippat pappersblanketten och istället anslutit sig till programmet via webb eller app. Sina erbjudanden har de fått via e-post och genom att logga in på willys.se eller Willys+appen. Dessutom har kunderna kopplat sina vanliga bankkort till Willys+ eller visat sitt vanliga id-kort för att få ut sina rabatter istället för att behöva hålla reda på ännu ett plastkort i plånboken.

- Enkelheten är en av förklaringarna till framgångarna för Willys+. Med Willys+ får kunden fler och bättre erbjudanden varje vecka. Du slipper hålla reda på papperskuponger, plastkort och bonuscheckar. Det ligger väl i linje med vår affärsidé, Sveriges billigaste matkasse, och det har uppskattats av kunderna, säger Thomas Evertsson , vd på Willys.

Resultat 6 månader efter lanseringen av Willys+:
- Mer än 1.000.000 aktiva kunder, dvs kunder som anslutit sig till programmet och gjort sitt första köp.
- 400.000 nedladdningar av Willys+appen
- 5.000.000 besök på willys.se
- Försäljningen har ökat med 4,5 procent totalt och 2,2 procent i jämförbara butiker under första halvåret 2013.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063