23948sdkhjf

Allum bygger ut och modesatsar

Steen&Sröm-ägda köpcentrumet Allum i Partille nära Göteborg byggs ut och får ett 40-tal nya butiker. TIllbyggnaden ger en ny yta på 14 500 kvadratmeter, och flera modeaktörer är klara som hyresgäster.
Nya Allum kommer att innehålla fler modekoncept.
Varnergruppen satsar stort på Allum och etablerar både Cubus och det nya konceptet Volt, med flera kända varumärken. Dessutom nyetablerar sig skokoncernen Nilson Group med ett stort samlat skokoncept.
Totalt innebär utbyggnaden av Allum 30-40 nya butiker, caféer och restauranger samt gym. De nya etableringarna breddar och fördjupar utbudet inom mode och detta väntas öka Allums konkurrenskraft.
Fler kvalitetsmodebutiker är något som kunderna efterfrågat i olika kundundersökningar.

- Att Nordens främsta detaljhandelsföretag inom mode, Varnergruppen med verksamhet i nio länder, valt att satsa vidare på Allum visar att de är nöjda med utvecklingen av sina nuvarande butiker Bikbok, Carlings och Dressmann. De tror på vår satsning och vill vara med att bygga ut Allum samt öka modeutbudet för våra kunder, säger Lars Rehn som är uthyrningsansvarig på Allum i ett pressmeddelande.

Tillbyggnaden av Allum väntas stå klar hösten 2015, och fastighetsägaren beräknar att årsomsättningen för Allum stiger från dagens 1,4 miljarder till1,9 miljarder. Idag har Allum 33 390 kvadratmeter och 86 butiker.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063