23948sdkhjf

Zeta Display gör premiär i Paris

Zeta Display tar steget till Champs Elysées och satsar ute i Europa.
På den parisiska prestigegatan Champs Elysées har svenska Zeta Display fått i uppdrag att installera sin mediaplattform för digital signage när en stor holländsk detaljhandelskedja expanderar med kosmetikbutiker.

- Vi är glada att nu installera vår medieplattform på ännu en ny marknad, denna gången i Frankrike, säger vd Leif Liljebrunn .

Det handlar om holländska kedjan Hemas kosmetikbutik, med enbart egenvarumärken, på den centrala Parisadressen.

Vidare ut i Europa

Zetadisplay är ett tillväxtbolag som 2011 platsade på Deloitte Fast 500 som ett av Europas snabbast växande teknikföretag.

Företaget tar nu ett rejält kliv ut i Europa och med egna försäljningskontor i Holland och Estland.

- Att bearbeta pan-nordiska kunder har varit en framgång för oss. Det har gett oss nya kunder och en unik erfarenhet och kompetens kring de större kundernas önskemål och krav. Med en exportandel på knappt 30 procent under 2012 var det därför logiskt att etablera oss på nya marknader och följa nya och befintliga kunder ut i Europa, säger Leif Liljebrunn.

Ledningen ser en stor tillväxtpotential i Europa de närmaste åren.

I österled

- Med vår närvaro i Baltikum uppfyller vi önskemål från befintliga kunder som vill ha vår hjälp där samtidigt som vi öppnar ett fönster mot den ryska marknaden, säger Leif Liljebrunn.

För årets första halvår var bolagets tillväxt 27 procent. Omsättningen uppgick till 32,3 miljoner kronor med ett rörelseresultat på – 4,2 miljoner kronor.

- Det är viktigt att ha resultat, men just nu skapar vi tillväxt och gör en investering marknaden - och det kostar, säger Leif Liljebrunn.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.146