23948sdkhjf

MQ storsatsar digitalt

Lördagens Guldknappengala blir startskottet för klädkedjan MQ:s satsning på att arbeta mer integrerat med sociala medier.
Det är första gången som MQ är huvudsponsor till Guldknappen, och företaget utnyttjar tillfället till att bygga upp en kampanjmiljö under galan.
Där kan Guldknappens gäster få stylingtips och fotograferas i kampanjmiljö, skriver MQ i ett pressmeddelande, där man också berättar att de gäster som publicerar sina bilder på Instagram automatiskt är med och tävlar om ett presentkort på
10 000 kronor hos MQ.

Mobilanpassning
I satsningen ingår även ett helhetsgrepp kring sociala medier, något som ska få MQs budskap på olika plattformar att bli mer sammanhållna och uppmuntra följare till mer interaktion.
Dessutom arbetar klädkedjan aktivt med att utveckla och mobilanpassa MQ.se och webshopen.
- Vi kan se att intresset för MQ i digitala kanaler ökar för varje dag. Mer än 50% av trafiken till vår webshop
kommer numera från mobila enheter, och vi har en stark följarbas i sociala medier. Nu hoppas vi kunna utveckla dessa typer av plattformar, säger Magnus Johansson , Marknadschef på MQ.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078