Cheap monday öppnar Pop-up i Stockholm
Jeans- och modevarumärket Cheap monday smygstartar Mercedes-Benz fashion week Stockholm genom att öppna pop up-butik helgen innan modeveckan.
Pop up-butiken, som blir Cheap mondays första egna försäljningsställe i Sverige, slår upp dörrarna på Smålandsgatan 16 i Stockholm och håller öppet från 23:e augusti 2013 till en bit in på våren 2014.
Interiören kommer att ha ett hårt, industriellt uttryck med råa, enkla material, och bygger vidare på butikskoncepten för Cheap monday stores i Köpenhamn och London. Svenska arkitekt- och designkontoret Uglycute står tillsammans med Cheap monday för inredningskonceptet. Shoppingytan är ca 300 kvadratmeter fördelat på ett plan.
– Vi kommer att göra Stockholm och Norrmalmstorg billigare och roligare, inte bara med jeans och mode, utan även med löpande överraskningar. Tajmingen – att vi öppnar inför modeveckan och vår Spring 2014-visning – känns dessutom extra kul, säger Ann-Sofie Back , creative director på Cheap monday i ett pressmeddelande.