Sportamore fortsätter att växa
E-handelsföretaget Sportamore fortsätter att ta marknadsandelar. Under andra kvartalet ökade försäljningen med 95 procent. Men det negativa rörelseresultatet ökade.
Det negativa rörelseresultatet ökade under kvartalet och landade på -7,1 miljoner kronor (-2,7). Enligt delårsrapporten belastas resultatet av fortsatta investeringar i marknadsföring relaterade till den nordiska expansionen och utveckling av bolagets handelsplattform.
– Vi summerar ett kvartal med kraftig försäljningökning, goda väderförutsättningar och ökad lageromsättningshastighet i en marknad med hårdnande konkurrensvillkor, kommenterar vd Johan Ryding , som också gläds åt att 35 procent av kunderna på den svenska hemmamarknaden återkommer för att göra sitt nästa köp inom 90 dagar.
Under årets första sex månader omsatte Sportamore 120,6 miljoner kronor (62,2) och rörelseresultatet blev -16,9 (-7,1).