23948sdkhjf

Tre procent för H&M

H&M:s försäljning i jämförbara butiker ökade med tre procent förra månaden.
Jämförbara butiker är mer noggrant uttryckt de butiker och distanshandelsländer som varit i drift i minst ett helt räkenskapsår.

Under samma månad, juni, ökade H&M-koncernen sin totala försäljning i lokala valutor med 13 procent inklusive moms.

Vid juni månads utgång hade H&M 2 926 butiker jämfört med 2 596 vid samma tidpunkt förra året.

Affärstidningen Dagens industri konstaterar att klädjätten inte klarade förväntningarna. Man skriver att analytikerna i genomsnitt hade trott att den jämförbara försäljningen skulle öka med 4,1 procent och att den totala försäljningen skulle öka med 13,5 procent.

I samband med sin delårsrapporter i mitten på juni uppgavH&M att den totala försäljningen under perioden 1-17 juni hade stigit med 14 procent.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.085