23948sdkhjf

Erikshjäpen öppnar Pop-up på PUB

Under en försommarvecka kommer Erikshjälpen att sätta ljus på sin kampanj mot människohandel genom en Pop-up butik på varuhuset Pub.
Varje år blir cirka 1,2 miljoner barn offer för människohandel.

För att skapa engagemang och belysa ämnet driver Erikshjälpen just nu kampanjen “Inte till salu”. Som en del i kampanjen öppnar Erikshjälpen den 28 maj - 9 juni en pop up-butik på varuhuset PUB i centrala Stockholm.

En rad kända svenskar medverkar i kampanjen och stödjer Erikshjälpens arbete. Alla medverkande har skänkt unika plagg som kommer att finnas till försäljning i butiken. I pop up-butiken finns också ett sortiment hämtat från Erikshjälpens second hand-butiker runt om i landet.

Öka engagemanget
- Vårt mål är att sprida information och genom ett ökat engagemang sätta fokus på det globala problemet med trafficking. “Inte till salu” är ett enkelt budskap men tillsammans kan vi göra en enorm skillnad, säger Louise Nordlund Isaksson , insamlingschef och kommunikationsansvarig på Erikshjälpen, i ett pressmeddelande.

Julia Frej, Petter, Carina Berg och Musse Hasselvall
medverkar även i en film där de berättar om sina bidrag till pop up-butiken och hur de hjälper till att skapa engagemang kring “inte till salu”. Plaggen som presenteras i filmen kommer att auktioneras ut.

Barn är utsatta
I Kambodja arbetar Erikshjälpen bland annat med organisationen Chab Dai, en paraplyorganisation för ett femtiotal lokala aktörer som alla arbetar för att förhindra människohandel, trafficking och exploatering av barn och unga.
För den som inte kan komma till Pub finns onlinebutiken intetillsalu.tictail.com

– Vi vill att kampanjen “Inte till salu” skall uppmärksamma barns utsatthet och sätta fokus på vad du som konsument kan göra för att bidra i kampen mot trafficking, säger Tomas Bjöersdorff , VD Erikshjälpen second hand-butiker.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.086