23948sdkhjf

H&M minskade försäljningen i jämförbara butiker

H&M-koncernens totala försäljning under februari 2013 ökade med 5 procent inklusive moms i lokala valutor jämfört med samma månad föregående år. I jämförbara enheter, dvs de butiker och distanshandelsländer som har varit i drift under minst ett helt räkenskapsår, minskade försäljningen med 3 procent.
Försäljningen i februari 2013 har påverkats negativt med drygt 3 procentenheter till följd av att februari 2012 innehöll en skottdag.

I första kvartalet, dvs 1 december 2012 till 28 februari 2013, ökade försäljningen inklusive moms med 6 procent i lokala valutor jämfört med motsvarande kvartal föregående år. Försäljningen i jämförbara enheter minskade med 3 procent. Försäljningen i första kvartalet har påverkats negativt av kalendereffekter med drygt 2 procentenheter.

Omräknat till svenska kronor ökade försäljningen inklusive moms i första kvartalet med 2 procent och uppgick till 33 146 miljoner kronor, att jämföra med 32 503 miljoner samma period förra året.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094